Dedykowane systemy CRM dla nieruchomości

 

 

Outsourcing programistów dla nieruchomości – Dedykowany zespół pracowników 

 

W podstawowym ujęciu system CRM dedykowany jest do szeroko pojmowanego zarządzania relacjami z klientami. Poprzez systemy CRM możemy prowadzić działania zorientowane na indywidualne potrzeby klienta.

Dedykowane systemy CRM mogą być dopasowane do specyfikacji Państwa firmy, a w szczególności branży i klientów oraz charakteru produktów i usług. Praca w systemie polega m.in. na budowaniu bazy klientów połączonej z historią kontaktów, planowaniu działań, zorganizowanemu ofertowaniu i ustandaryzowanej obsłudze klienta. Celem jest dopasowanie się do potrzeb klienta, osiągnięcie zadowolenia i lojalności klienta, zbudowanie centralnej bazy danych informacji, dzięki której kolejni pracownicy firmy mogą skutecznie współpracować z klientem, zwiększenie obrotów firmy, redukcja kosztów związanych z obsługą klientów.

Internetowy CRM, dzięki swej mobilności i łatwemu dostępowi do własnej bazy kontaktów pozwala łatwo integrować środowisko pracowników firmy, oferując szybki dostęp do danych z każdego komputera z internetem.

Obszary wdrożenia systemu CRM:

  • Podstawowy – budowanie bazy klientów wraz z historią kontaktów i zdarzeń
  • Zadania – zarządzanie pracą grupową, planowanie zadań indywidualnych i grupowych, jednostkowych i cyklicznych
  • Sprzedaż – obsługa działań związanych ze sprzedażą, planowaniem sprzedaży i realizacją celów, osiąganych wyników
  • Serwis – obsługa klientów i zgłoszeń serwisowych i reklamacyjnych, wsparcie dla klientów
  • Marketing – wsparcie dla działań marketingowych, podejmowanie działań marketingowych, badanie ich efektywności
  • Analiza – raporty i zestawienia danych

Korzyści jakie dają dedykowane systemy CRM są szerokie, jednak najważniejsze to:

  • Zwiększenie efektywności pozyskiwania klientów poprzez zarządzanie okazjami i ofertowaniem
  • Zwiększenie zadowolenia klientów poprzez aktywny i sprawny kontakt
  • Zwiększenie obrotów firmy dzięki wyższej skuteczności pozyskiwania klientów
  • Ograniczenie kosztów związanych z obsługą klientów, dzięki centralnej bazie danych
  • Dodatkowa baza wiedzy dla procesów decyzyjnych
  • Zwiększenie bezpieczeństwa danych poprzez funkcje systemu związane z uprawnieniami i logowaniem zdarzeń

Branżowy system CRM realizuje zadania z uwzględnieniem specyfiki branży oraz charakteru przetwarzanych informacji, np. obiekt oferta może być traktowany ogólnie, ale w każdej z trzech przytoczonych wyżej branż, charakteryzuje się on znacząco innym zakresem opisu: oferta nieruchomości (pola charakterystyczne dla opisu nieruchomości, zdjęcia, filmy, wirtualne wizyty), oferta pracy (opis, zakres obowiązków, wymagania), oferta wycieczkowa (plan wycieczki, opis miejsca, dodatkowe atrakcje).

Dodatkowo, branżowe systemy CRM integrowane są ze serwisami internetowymi firm w celu prezentacji wybranych danych (np. oferty, produkty) oraz z portalami branżowymi, które publikują oferty, pozyskują klientów itp.